ČINNOST POVODŇOVÉHO ORGÁNU

Zprávu o vzniku III. SPA může Povodňový orgán města Otrokovice obdržet:

Je-li vyhlášen III. SPA přímo (při velmi rychlém průběhu povodně), je nutné urychleně provést i nezbytné činnost uvedené I. SPA a II.SPA.

Činnost povodňového orgánu PK ORP Otrokovice

  • provádí se kontrola na hlásných profilů – Dřevnice, Morava - viz Měřící stanice
  •  
  • upozorňuje na vzniklou situaci povodňový orgán Povodňovou komisi Zlínského kraje , sousední ORP Kroměříž,  Zlín,správce vodního toku Povodí Moravy, s.p., Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje
  •  
  • sleduje další zprávy a vývoj situace na internetových stránkách ČHMÚ, Povodí Moravy, s.p.  
  •  
  • povodňová komise zasedá nepřetržitě města na zasedání může přizvat další odborné osoby, jejichž pomoci je třeba k provádění nutných protipovodňových zásahů a opatření,
  •  
  • po zvážení situace vyhlašuje III. SPA pro povodní zasaženou oblast a informuje subjekty výše uvedené,
  •  
  • tuto skutečnost oznamuje Povodňovou komisi Zlínského kraje , jednotlivým obcím, sousední ORP Kroměříž,  Zlín, Uh. Hradiště správce vodního toku Povodí Moravy, s.p., Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje,
  •  
  • neprodleně upozorňuje příslušné povodňové orgány ohrožených obcí v působnosti obce Otrokovice dle povodňového plánu
  •  
  • ve spolupráci s povodňovými orgány obcí a ostatními účastníky ochrany před povodněmi
  •  
  • organizuje zabezpečovací a záchranné práce ke zmírnění škodlivých účinků povodně, přijímá opatření ke zmírnění škodlivých účinků povodně,
  •  
  • přebírá řízení povodně na území svého správního obvodu, pokud povodeň zasáhne větší část povodí, nebo o to požádá obec, která svými vlastními silami nestačí zvládat povodňovou situaci, datum a čas převzetí oznamuje příslušným povodňovým orgánům obcí, které nadále zůstávají v činnosti a při provádění protipovodňových opatření se řídí pokyny PK ORP.
  •  
  • operativně dle potřeby organizuje nasazení všech mechanizmů a materiálu k zabezpečení
  •  
  • ochrany před povodní nebo ke zmírnění jejich důsledků,
  •  
  • koordinuje, řídí činnost ostatních účastníků ochrany před povodněmi,
  •  
  • vyžaduje v případě nutnosti pomoc fyzických a právnických a právnických osob,
  •  
  • vyžaduje v případě kdy hrozí nebezpečí z prodlení pomoc armády,
  •  
  • upozorňuje na vzniklou situaci povodňové orgány příslušných sousedních ORP a je s nimi v
  •  
  • v pravidelném spojení, tyto se vzájemně informují o vývoji povodňové situace, případně si navzájem poskytují v rámci svých možností potřebnou pomoc,
  •  
  • zajišťuje provádění dokumentace během povodně,
  •  
  • účastní se ve spolupráci s povodňovými orgány jednotlivých obcí a složkami IZS na organizaci a zabezpečování případné evakuace  a dalších činností s ní spojených,
  •  
  • v případě převzetí řízení ochrany před povodněmi nadřízeným povodňovým orgánem - Povodňovou komisí Zlínského kraje zůstává dále v činnosti, koordinuje s ní svoji činnost a řídí se jejími pokyny,
  •  
  • podílí se na organizaci zdravotní a hygienické péče,
  •  
  • během povodně zajišťuje potřebné dokumentační práce,
  •  
  • vede záznamy v povodňové knize.
  •  

Pokud je nebezpečí z prodlení, postupuje se  za využití všech dostupných komunikačních prostředků.
Při tom je možné využít prostředky Hasičského záchranného sboru, který může zajistit varování systémem sirén.

(Zodpovídá předseda nebo místopředseda povodňové komise povodňové komise města
Otrokovice, případně další členové komise dle okruhu jejich činnosti) 

(Zodpovídá předseda nebo místopředseda povodňové komise povodňové komise města Otrokovice.)